פרויקט התחדשות עירונית הגדול ביותר בישראל

חברת אאורה ממשיכה להוביל בהתחדשות עירונית ועולה צפונה. היא תקים ליד הקריון בקרית ביאליק, את הפרויקט של התחדשות עירונית הגדול ביותר בישראל עד כה. כ – 1,450 יח"ד חדשות.

חברת אאורה, בבעלות יעקב אטרקצ'י, ממשיכה לבסס את מעמדה כחברה המובילה בישראל בתחום ההתחדשות העירונית.

 

החברה הודיעה היום (ג'), על זכייתה בהליך התמחרות, בו השתתפו החברות הגדולות בישראל בתחום היזמות למגורים.

 

הזכייה מקנה לה את הזכות להתקשר בהסכמי פינוי-בינוי מול בעלי הזכויות במתחם ולרכישת קרקע משלימה לפרויקט ברחוב העצמאות בקריית ביאליק, בסמוך לקניון "הקריון".

 

בכוונת החברה להקים את פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול במדינת ישראל, אשר יכלול כ-1,450 יחידות דיור לצד שטחי מסחר. מחזור ההכנסות מהפרויקט מוערך בכ-1.9 מיליארד שקל.

 

במסגרת הפרויקט המתוכנן יהרסו 280 דירות קיימות ובמקומן יוקמו כ-1,450 יח"ד ב-10 מגדלים לצד שטחי מסחר.

 

מחזור ההכנסות מהפרויקט מוערך בכ-1.9 מיליארד .

 

על המתחם חלה תכנית בניין עיר בתוקף ובכוונת חברת אאורה להתחיל בביצוע שלב א' באופן מיידי.

 

אאורה זכתה בהתמחרות שערך כונס הנכסים עו"ד סולי ש. וואנו אשר מונה לאחר הליך משפטי ארוך שהתנהל בין הדיירים במתחם לבין היזם הקודם ובסופו בית המשפט אישר את הוצאתו מהפרויקט.

 

כיום מייצג את הדיירים עו"ד ד"ר אריאל פלביאן ממשרד עורכי הדין "הרצוג פוקס נאמן". כאמור, במסגרת הזכייה בהתמחרות, הוענקה לחברת אאורה הזכות לפעול מול דיירי המתחם לקבלת אישורם להקמת הפרויקט וכמו כן רוכשת החברה 2 מגרשי השלמה לפרויקט, אשר נרכשו על-ידי היזם הקודם, הפנויים מכל מבנה וזמינים באופן מיידי לבנייה.

 

כעת, פועל חברת אאורה להחתמת בעלי הזכויות על הסכמים של פינוי-בינוי לצורך קידום מהיר של הפרויקט. החברה צופה כי כבר בשנת 2018 תחל בניית הפרויקט.

 

ניתן להוציא היתרי בנייה לפרויקט באופן מיידי מכיוון שעל הקרקע חלה תכנית בניין עיר בתוקף. מדובר בתב"ע מאושרת ל- 830 דירות ובנוסף בניין משרדים אשר כולל כ-30 קומות בשטח של כ-30,000 מ"ר.

 

בהתאם להקלות הרלוונטיות לפרויקט ובסמכות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ניתן יהיה להוסיף דירות בהיקף של כ- 30% מהתב"ע המאושרת, כלומר- להקים 1,079 יחידות דיור בסה"כ.

 

אאורה מתכוונת להתחיל בביצוע מיידי של שלב א' בפרויקט עפ"י התב"ע ובמקביל מתכוונת לפעול מול הוועדה המקומית, בבקשה להמיר את שטחי המשרדים ולהגדיל את הזכויות בפרויקט תוך יצירת תמהיל שימושים איכותי ומודרני.

 

הפרויקט ממוקם במרכז קרית ביאליק, מול קניון "הקריון" הנחשב לאחד הקניונים האיכותיים והפופולאריים ביותר בישראל.

 

המתחם הישן שייהרס הוקם בשנות ה-50 ומצויות בו כיום 280 דירות מיושנות, במצב פיזי ירוד ביותר. במקום הבתים הישנים תוקם שכונת מגורים מהאיכותיות ביותר באזור חיפה ובישראל. השכונה החדשה תכלול 10 מגדלי יוקרה בני כ-30 קומות למגורים עם חזית מסחרית, וחניות תת קרקעיות.

 

כמו כן, במסגרת הפרויקט ישוקמו ויפותחו השטחים הציבורים הסובבים את השכונה כך שייצרו חוויות מגורים מודרנית ואיכותית לרווחת התושבים.

 

הדיירים הקיימים במתחם אשר מתגוררים כיום בדירות קטנות וישנות יזכו לדירות חדשות בשטח של כ- 75-80 מ"ר, בתוספת מרפסת וחניה.

 

חברת אאורה תשווק כ -1,170 דירות חדשות בתמהיל מגוון של 3-5 חדרים וכן דירות מיוחדות כגון מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

 

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה, אמר היום, "עם רקורד של קרוב ל-7,000 דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית, המצוים בשלבים שונים של הקמה, אאורה ישראל היא כיום מובילת הבניה המתחדשת ומשנה פני ערים בישראל. כחלק מהתכנית האסטרטגית של אאורה, פעלנו עד כה בתחום ההתחדשות העירונית רק באזור המרכז, אולם הפרויקט בקרית ביאליק הוא פרויקט ייחודי ומאתגר, אשר במסגרתו תוקם שכונה שלמה בעיר. אני מאמין כי כיום, בשל היעדר אלטרנטיבות לקרקעות פנויות, גם מחוץ לאזורי הביקוש, יש הצדקה לביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית מחוץ לגוש דן.

 

קרית-ביאליק וקרית-מוצקין נחשבות לערים מבוקשות ואיכותיות יותר מבין הקריות ובשנים האחרונות זכתה קרית-ביאליק לתנופה אדירה. מדובר באזור אשר זוכה לביקוש גבוה ואין לנו ספק כי הפרויקט יהיה חדשני ושונה, יתבלט אל מול האפשרויות המוצעות באזור ויהווה אלטרנטיבה שפויה לתושבי מחוז חיפה.

 

אאורה מתמקדת בחוויית המגורים של רוכשי הדירות בפרויקטים שלה והשתלבותם במרקם העירוני, והיא תציע תמהיל מגורים מגוון אשר מותאם לצרכי תושבי המקום ולרוכשים הפוטנציאליים".